300 KW ile Türkiye’nin en hızlı elektrikli araç şarj istasyonu İstanbul’da kuruldu

Dünyada ve Türkiye’de son periyotlarda elektrikli arabayla yapılan yatırımlarda büyük bir artış yaşanıyor. Bu çerçevede elektrikli arabalar için oluşturulan şarj istasyonlarının sayısı da artıyor. Bu alanda en son yatırım ise DBE Holding iştiraki GIOEV markasıyla hayata geçirildi. Türkiye’de 300 Kilowatt çıkış gücüne sahip ve yüzde 100 yenilenebilir güçten gücünü alan birinci istasyon, İstanbul Yeşilköy’de bulunan Wow Hotel İstanbul’un önünde kuruldu. Birinci istasyonun akabinde önümüzdeki 3 ayda istasyon sayılarının 52’ye, 6 aylık süreçte de toplam istasyon sayılarının 156’ya çıkacağını söz eden DBE Holding Yönetim Kurulu Lideri Mehmet Taha Pınar, 2024 amaçlarının ise 400 olduğunu açıkladı. Kurulan istasyonların 500 kilometre menzile sahip bir arabası, arabanın şarj alma gücüne bağlı olarak 25 dakikada şarj edebildiğine vurgu yapan Mehmet Taha Pınar, “Şu anda 300 Kilowatt çıkış gücüne sahip yatırımı devreye giren birinci ve tek firma biziz. Geleceğin teknolojisini bugünden kullanıyoruz. Hizmetimizi yüzde 100 yenilenebilir güçten veriyoruz. Bunları da karbon nötr olarak sağlıyoruz. Bunu da belgelendirebiliyoruz. Yalnızca bir elektrikli şarj istasyonu için 15 dönümlük bir alanda güneş güç santrali yatırımı yaptık” diye konuştu.

BİRBİRİNİ TAMAMLAYAN İSTASYON YAPILANMASI

1-1,5 yıl evvel bu projenin yalnızca bir fikir olarak ortaya çıktığını lisana getiren Mehmet Taha Pınar, kelamlarını şöyle sürdürdü:

“GIOEV projesi yalnızca bir elektrikli araç şarj projesi değil. Birebir vakitte elektrikli araçların güneş gücüyle beslendiği, büsbütün yeşil bir döngü oluşturan bir proje. Bizim kullandığımız teknoloji Türkiye’de olmayan, dünyada da şarj aygıtı olarak çok kullanılmayan 300 Kilowatt’lık güç sağlayan, son derece gelişmiş güneş güç sistemlerinin kullanıldığı, bunları yazılımla destekleyen bir proje.” dedi. Bundan sonraki elektrikli şarj istasyonlarının hangi bölgelere kurulacağı konusunda da bilgiler paylaşan Mehmet Taha Pınar, kelamlarını şöyle sürdürdü: “Özellikle güneyden kuzeye birbirini tamamlayacak halde istasyon yapılanmasına gideceğiz. Kesimin gelişiminin bundan sonra daha da hızlanacağını düşünüyoruz. Bu kapsamda öncelikle şehirlerarası yollarda elektrikli araçlar önünde uzun süren şarj sorununu çözmeyi hedefliyoruz. İstanbul, İzmir, Hatay, Sivas, Konya, Ankara, üzere kentlerde bir ağ kuracağız. Bu vilayetlerimizde birinci etapta yaklaşık 52 istasyon yerleştirilecek. Yerleri muhakkak, muahedesi da yapıldı. Sonrasında gelecek 104 istasyonun da ön muahedeleri yapıldı. İstanbul-İzmir karayolunda ve Kuzey Marmara Otoyolu’nda da yer alacağız. Tüm bunların sonunda hedefimiz bütün Türkiye’ye yayılmak”

DEVLETE EK YÜK GETİRMEDEN 147 MİLYON DOLAR TASARRUF SAĞLAYACAĞIZ

Kurulması planlanan elektrikli şarj istasyonları tamamlandığında hem etrafa hem de iktisada büyük katkı sağlayacaklarını lisana getiren Mehmet Taha Pınar, “Proje büsbütün hayata geçirildiğinde 1 milyon 150 bin ton karbon salınımını engellemiş olacağız. Türkiye’nin karbon salınımını müspet manada yüzde 0,2 etkileyeceğiz. Türkiye iktisadına de büyük katkı sağlayacağız. Elektrikli şarj istasyonlarında, kuracağımız güneş gücü santrallerinden elde edilen elektriği kullanacağız. Böylelikle devlete ek tüketim yükü yaratmaksızın yıllık 147 milyon dolar da tasarruf sağlayacağız” dedi.

1 İSTASYONUN MALİYETİ 60’INA BEDEL

Türkiye’de şu anda 3 bin 500 ticari elektrikli şarj istasyonu olduğunu kaydeden Mehmet Taha Pınar, “Bunların yüzde 92’si 22 Kilowatt çıkış gücüne sahip. 22 Kilowatt’lık çıkış gücüne sahip bir istasyon, bir arabası ortalama 6 saatte dolduruyor. Kesimde 180 Kilowatt çıkış gücüne sahip istasyonlar da bulunuyor. Dalda süratli şarj olarak hizmet veren birçok istasyon da 120 Kilowatt ve 180 Kilowatt çıkış gücüne sahip. Bu da 500 kilometre menzile sahip bir arabası yaklaşık 2 saatte tam olarak doldurabilmek demek oluyor. Bizim kurduğumuz istasyonlarda, 500 kilometre menzile sahip elektrikli arabalar güç alma kapasitesine nazaran değişmekle birlikte 25 dakikada doldurulabiliyor. En büyük farklarımızdan biri ise bu. Kurduğumuz istasyonların bir adedinin maliyetiyle, 60 tane 22 Kilowatt güce sahip istasyon kurabiliyorduk. Türkiye’de şu anda kurulu olan toplam şarj aygıtının maliyetiyle 150 adet 300 Kilowatt güce sahip elektrikli şarj istasyonu kurmuş olacağız” dedi. 

‘GES YATIRIMLARI YAPACAĞIZ’

Gelecek devirde kurulacak elektrikli şarj istasyonlarının duyacağı güç muhtaçlığını karşılayabilmek için Güneş Gücü Santrali (GES) yatırımı yapacaklarının bilgisini veren Mehmet Taha Pınar, “Güneş gücü yatırımında 2023 yılının sonuna kadar 23 Megawatt GES yatırımını hayata geçireceğiz. Mevzuatların müsaade verdiği ölçüde Türkiye’nin dört bir tarafına kuracağımız elektrikli şarj istasyonlarının kullanacağı elektriği, Türkiye’nin farklı bir vilayetinde hayata geçireceğimiz GES yatırımından karşılayacağız” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir