Dünya Suşi Günü’nde, Hürriyet gazetesi Kelebek ekinde yer alan habere dair gazeteci Faruk Bildirici şunları yazdı:
“Hürriyet’in Kelebek ekinde yazan Onur Baştürk, bu defa de “Dünya Suşi Günü”nü örtülü reklama vesile yapmış. Suşinin Türkiye’de son on yılda tanınan hale geldiğini vurguladıktan sonra sıkıntının bam teline geliyor:
“Dünya Suşi Günü öncesinde D..’in … grubu de sürpriz yapıp tüm gazeteye suşi servisi yaptığında oradaydım. Suşi sevenler için pratik bir paket yapmışlar. K… bilhassa favorim oldu.”
Bu satırların yanına hem basılı gazetede hem de internette o paket eserin fotoğrafı konulmuş, hani yanılıp diğer eser almayın diye herhalde…
Baştürk’ün bir markanın paket eserinin tanıtımını yaptığı bu satırlardan bir şey daha öğreniyoruz; ismini verdiği bu marka tüm gazeteye suşi servisi yapmış! Baştürk’ün yazısı gazeteye suşi servisi yapılmasının akabinde gelmiş.
Ayrıca ne hikmetse o yazının yayımlandığı 18 Haziran günü, Kelebek ekinin üçüncü sayfasında da birebir paket eserinin reklamı yer alıyordu! Anlaşılan, Hürriyet’in reklam servisi ile müellifi ortaklaşa bir reklam operasyonuna girişmişti. Gazetecilik hak getire!
Onur Baştürk, suşi yazısının üzerindeki kısımda de bir tıp seyahat sanayisi aktifliği olan L.E. Miami’de -kimbilir hangi şirketin davetiyle- geçirdiği günleri “Doğrusu, 4 günlük L.E Miami boyunca bu harikulade güçten başım dönüyor” diyerek aktarıyordu. Gazetecilik yerine şirket reklamlarıyla iştigal edince “Miami senin Alaçatı benim” yöntemi dolaşmak mümkün hale geliyor.”