Yatırıma iştahlı globalde iddialı

Sabancı Holding-PPF Group paydaşlığı çatısı altındaki dördüncü yılında güçlü performans ile otobüs satışlarında son 10 yılın en yüksek satış hacmini gerçekleştiren TEMSA’nın CEO’su Cihan Hoş, “2024 yılında Türkiye’de ticari araç pazarı 305.291 adet idi. Yıllık yüzde 5’lik bir küçülme var. Bu konjonktürde toplam satışta geçtiğimiz yıl ile birebir seviyeyi yakaladık” dedi. Hoş, kelamlarına şöyle devam etti: “Rekabetin ağır olduğu, global oyuncuların faal olduğu kentler ortası segmentinde, bir evvelki yıla nazaran büyüyen tek markayız. Amerika pazarında yüzde 49, Fransa pazarında yüzde 32 ve Batı Avrupa pazarında yüzde 54 büyüyerek bu pazarlarda tüm vakitlerin en yüksek satış sayılarını gerçekleştirdik.”

Güçlü performans

Tüm bunların finansal sonuçlara katkısına değinen Hoş, “Ciromuzu TL bazında 15.2 milyara, dolar bazında ise 462.1 milyona taşıdık. Döviz bazında şirket tarihinin en yüksek cirosuna ulaştık. Gelirlerimizin yüzde 68’ini yurt dışından sağlarken, yüzde 32’sini ise Türkiye’den elde ettik” dedi.

2020 yılının TEMSA için tarihi ehemmiyete sahip bir yıl olduğunun altını çizen Cihan Hoş, şöyle devam etti: “2020 yılı TEMSA’nın, hem Sabancı Holding-PPF Group paydaşlığıyla yola devam ettiği hem de konkordatodan kendi isteğiyle çıktığı yıl. Hasebiyle kimi sayılarımızı 2020’den itibaren vermek daha sağlıklı. 2020-2024 ortası devirde ciro büyümemiz TL bazında yüzde 1871, USD bazında ise yüzde 320. İhracattaki artış yüzde 655. Bunlar TEMSA’nın 2020 sonrasında, ayaklarını ne kadar sağlam bastığının, geleceğe finansal olarak ne kadar güçlü hazırlandığının göstergesi.”

70 ülkeye ihraç ediyor

TEMSA’nın bugüne kadar ürettiği 139 bin aracın 17 bin adedini dünyanın 70 ülkesine ihraç ettiğini belirten Cihan Hoş, “2024’te 296 milyon dolar ile şirket tarihimizin en yüksek ihracatını yaptık. Türkiye ihracat ortalaması kilogram başı 1.42 dolar iken; bizim 19.26 dolar. İhracatımız, 13.6 kat daha katma değerli” dedi.

Milyar dolarlık koşuya başladı

“Hedefimiz, TEMSA’yı bir otobüs, midibüs, hafif kamyon üreticisinin ötesinde bir mobilite markası olarak konumlamak” diyen Cihan Hoş, “Belirlediğimiz strateji ile birlikte vizyonumuz, yalnızca bir otobüs üreticisi olmak değil; müşterisinin her vakit ve her yolda yanında olan, ‘tercih edilen bir mobilite markası haline gelmek’; global ayak izini kuvvetlendirmiş, sürdürülebilirlikte güçlü bir oyuncu olarak 1 milyar dolarlık ciro düzeyine ulaşmak” sözlerini kullandı.

Öte yandan ABD’de tarihin en değerli performanslardan birini ortaya koyduklarını anlatan Hoş, “ ABD üzere büyük bir pazarda yüzde 15 üzere bir pazar hissesine sahibiz. Büyümemizde kilit role sahip pazarlardan birisi. Gayemiz daha da üst çıkmak” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir