Bayram öncesi, perakende bölümünde hareketlilik başladı. Geçen seneye nazaran satışlarda yüzde 25’lik artış var. En fazla talep ise hazır giysi ve şekerlemeye oldu. Mayodan şapkaya, havludan güneş gözlüğüne, tatil hazırlıkları sürüyor. Perakende dalı epeyce hareketli günler yaşıyor. Kurban Bayramı tatilinin 9 güne çıkmasıyla yoğunluk daha da arttı.
TRT Haber’e nazaran kargo teslimatlarındaki yoğunluktan ötürü internet yerine mağazalardan alışveriş daha çok tercih ediliyor. Bilhassa konfeksiyon eserleri ve şekerlemelere talep ağır. İç piyasayı canlı tutmada hayati değere sahip perakende bölümü 2023’ü yüksek ciroyla kapatmayı hedefliyor.
Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Sinan Öncel, sektördeki hareketliliğe ait şunları kaydetti;
Her bayram olduğu üzere bu bayram da kıymetli bir hareketlilik var cadde mağazalarımızda ve alışveriş merkezlerinde. Bu yılki canlılığın farklı bir sebebi de okulların kapanması ve insanların tatile çıkması. Geçen sene ile kıyaslandığında yaklaşık yüzde 25’lik bir artış kelam konusu satışlarımızda.
Tüm perakende bölümü bilhassa hazır giysi perakendesi başta çocuk hazır giysi olmak üzere ve tatil aksesuarları olmak üzere dalda değerli bir canlılık var. Doğal klâsik bayram alışverişleri de yapılıyor. Bilhassa şekerleme ve pastane kesiminde de kıymetli alışverişler olduğunu gözlemliyoruz.