Maddi hasarlı trafik kazası sonrası taraflar araçlardaki tamir telaşına düştü. Aracında büyük çapta maddi hasar meydana gelen kazazede, yüzde yüz kusurlu olan aracın trafik sigorta poliçesini düzenleyen sigorta şirketine, araçtaki bedel kaybının karşılanması amacışyla dava açtı.
Asliye Ticaret Mahkemesi’nin yolunu tutan kazazede, fazlaya ait hakları gizli kalmak kaydıyla araçtaki kıymet kaybının temerrüt tarihinden işleyecek reeskont faizi ile davalıdan tahsilini talep etti. Davalı avukatı, davanın reddini savundu. Mahkeme; toplanan kanıtlar ve benimsenen uzman raporuna nazaran, davanın reddine karar verdi. Karar kesinleşince devreye adalet Bakanlığı girdi. Bakanlık, kararın kanun faydasına bozulmasını talep etti. Dava belgesini yine inceleyen Yargıtay 4. Hukuk Dairesi, milyonlarca araç sahibini ilgilendiren bir karara imza attı.
Kararda şöyle denildi: “Yargıtay uygulamasına nazaran paha kaybı, aracın trafik kazası sonucu hasarlanıp onarılmasından sonraki pahası ile hiç hasarlanmamış haldeki pahası ortasındaki farka ait olup, araçtaki paha kaybı belirlenirken, aracın markası, yaşı, modeli ve hasar gördüğü kısımları dikkate alınarak aracın kaza tarihinden evvelki 2. el satış pahasının tespiti ile aracın tamir edildikten sonra ikinci el satış pahasının tespiti ve ortasındaki fark göz önüne alınmaktadır. Uzman raporunda Yargıtay uygulamasına nazaran hesaplama yapan seçenek yerine, genel kaidelere nazaran hesaplama yapan seçeneğin karara temel alınması hakikat olmayıp kanun faydasına bozma talebinin kabulüne karar vermek gerekmiştir.”